Selecteer een pagina

Concept
Speciaal bier ruik, proef en beleef je volgens gediplomeerd biersommelier Martijn Broeders. “Ruik, proef, beleef” is dan ook dé slogan van het merk “Bier Broeders”. Een hedendaags, industrieel, persoonlijk en stoer concept waarbij de beleving van speciaal bier voorop staat. Persoonlijk bieradvies en eigenzinnige bierproeverijen voor iedereen, zoals alleen Bier Broeders dat doet. Een complete branding met daarin de strategie, logo, slogan, responsive website, visitekaartjes, bedrukking van het proefglas, huisstijl, briefpapier, kleding, fotografie, bierviltjes en SEO.

AnDer proefglas
Het AnDer proefglas. Hét glas waarin bier op de juiste manier geproefd kan worden volgens Martijn. Een iconisch glas dat onlosmakelijk met Bier Broeders is verbonden. Het glas komt niet alleen terug in het logo maar ook in de grafische uitingen van de biersommelier. Omdat het om dit specifieke glas gaat heb ik ook de fotografie van het glas verzorgd. Het resultaat mag er zijn.

Website
Ook op de website komt het iconische bierglas terug. Dit zorgt voor een naadloze overgang binnen de branding van Bier Broeders. De website is industrieel, duidelijk en helder vormgegeven. Zo maakt de afbeelding direct duidelijk dat het over speciaal bier gaat en staan zowel de diensten voor particulier als horeca duidelijk aangegeven. Uiteindelijk is de website voorzien van een agenda, SEO-optimalisatie en een stijlvol bierblog.

Bierviltjes
Een bierglas met daarin een goed speciaal bier zet je op een professioneel viltje. Om de proever nog meer te laten “proeven” kan op de viltjes bij elk bier een proefnotitie worden geplaatst. Een proeverij bestaat namelijk uit maximaal 6 bieren. Op deze manier van proefnotities maken kan de proever de bieren makkelijker met elkaar vergelijken. Deze notities zijn uiteraard onlosmakelijk verbonden met het verhaal dat Martijn bij elk speciaal bier vertelt.

Visitekaartjes
Bier en viltkarton zijn twee begrippen die bij elkaar horen. Om de typische “bier look-and-feel” tot in de puntjes door te voeren in de huisstijl hebben we ervoor gekozen om de visitekaartjes op bierviltje karton te drukken. Een outside the box oplossing die zelfs bij de gesprekspartner van Martijn blijft hangen.

Bierviltjes
Een bierglas met daarin een goed speciaal bier zet je op een professioneel viltje. Om de proever nog meer te laten “proeven” kan op de viltjes bij elk bier een proefnotitie worden geplaatst. Een proeverij bestaat namelijk uit maximaal 6 bieren. Op deze manier van proefnotities maken kan de proever de bieren makkelijker met elkaar vergelijken. Deze notities zijn uiteraard onlosmakelijk verbonden met het verhaal dat Martijn bij elk speciaal bier vertelt.

Visitekaartjes
Bier en viltkarton zijn twee begrippen die bij elkaar horen. Om de typische “bier look-and-feel” tot in de puntjes door te voeren in de huisstijl hebben we ervoor gekozen om de visitekaartjes op bierviltje karton te drukken. Een outside the box oplossing die zelfs bij de gesprekspartner van Martijn blijft hangen.